ro   en      
 
 
 
 

info

Studiu: Statul român, actor important pe piața de publicitate
publicitate (sursa foto: internet) 
Centrul pentru Jurnalism Independent a publicat, marți, 14 februarie 2012, un raport care scoate la iveală modul în care statul a alocat bani pentru publicitate într-o perioadă marcată de criză economică și reduceri salariale.
 

”Statul român a fost și în 2011 unul dintre actorii majori de pe piața de publicitate, volumul bugetelor dublîndu-se față de anul 2010, în condițiile în care transparența acestor contracte a scăzut, relevă studiul "Publicitate publică: Accelerați!", lansat de Centrul pentru Jurnalism Independent.
 

Documentul, semnat de Ioana Avădani și Ciprian Nicolae, analizează procedurile de achiziții publice derulate pe parcursul a patru perioade: iulie-decembrie 2009, iulie-decembrie 2010, ianuarie-iunie 2011 și iulie-octombrie 2011.
 

Astfel, în perioada ianuarie - octombrie 2011, autoritățile publice au oferit spre contractare bugete de publicitate în valoare de peste 30 milioane euro. Majoritatea acestor contracte (67%) au avut drept criteriu de alocare "prețul cel mai mic", criteriu care nu ține seama de impactul asupra publicului și eludează criteriile profesioniste de alocare a publicității, notează semnatarii raportului. Doar pentru două din cele 345 de proceduri analizate a fost publicat raportul de evaluare a impactului prevăzut de lege, se mai arată în studiu. Totodată, peste jumătate din proceduri (54%) nu au fost publicate și pe site-ul special rezervat contractelor de publicitate (www.publicitatepublica.ro), așa cum cere legislația achzițiilor publice.
 

"În condițiile în care bugetele de publicitate din sfera privată au scăzut pînă aproape de jumătate, pe fondul crizei economice, cele publice s-au dublat, făcînd din stat unul dintre principalii jucători pe piața de media din România. Aceasta situație impune autorităților răspunderi încă și mai mari față de transparență și alocarea eficientă a acestor contracte, strict în interes public", observă Ioana Avădani, directorul executiv al CJI.
 

Raportul este realizat de CJI cu susținerea Open Society Justice Initiative, New York.
 

Documentul poate fi accesat aici sau pe site-ul CJI.

Share
 
> Calendarul incoruptibililor
22 februarie '13
> O zi din viața unui jurnalist
19 februarie '13
> Sărbători Fericite!
12 aprilie '12
> Facebook not found
07 martie '12
> Ce job pot avea, ca jurnalist?
23 februarie '12
> Băcăuanii spun STOP-ACTA!
09 februarie '12
> Jurnalist AFP, ucis în Siria
08 februarie '12
> Presa din România, sub lupă!
09 ianuarie '12
> La mulți ani!
21 decembrie '11
> Întîlnire cu România Curată
08 decembrie '11
> RTV devine România TV
30 noiembrie '11
> La mulți ani, Radio Guerrilla!
29 noiembrie '11
> Protocol între CSM și CNA
18 noiembrie '11
> Alternativ: Taraf de Haidouks
14 noiembrie '11
> Realitatea își cere insolvența
05 septembrie '11

   
   
parteneri si sponsori

   
   
acasa   |   acasa   |   info   |   echipa   |   tips   |   proiecte    |   contact copyright © 20011 | AJO - Asociatia pentru jurnalism si online media