ro   en      
 
 
 
 

Facebook, Twitter, Google+ și noi formate media, pe agenda jurnaliștilor din regiunea Nord -Est

 
“Acest proiect este finanțat, în parte, printr-un Grant al Ambasadei SUA la București. Opiniile, concluziile, recomandările etc. din cadrul acestui proiect sunt ale autorilor și nu reflectă în mod necesar pe cele ale Departamentului de Stat al SUA.”

 
Asociația pentru Jurnalism și Online Media - în parteneriat cu Departamentul de Jurnalism și Științe ale Comunicării, Universitatea Alexandru Ioan Cuza - a încheiat trainingul „New Media, abilități noi pentru jurnaliști” organizat, la Iași, în perioada 17-19 septembrie 2011 și derulat printr-un grant al Ambasadei SUA la București.
 
 
11 jurnaliști din Iași, Bacău și Botoșani au participat la trainingul susținut de Anca Toader,  journalism training editor în cadrul BBC World Service Trust Londra.
 

În cele trei zile de seminar, participanții au învățat cum să folosească Facebook, Twitter și Google+ pentru a transmite știri sau pentru a găsi subiecte noi. Interactive storytelling a fost un alt subiect discutat, alături de Wordpress versus Content Management System, o nouă abordare propusă de Ciprian Dron, manager Media Factory. În ultima zi, jurnaliștii au aflat mai multe despre tehnici avansate de căutare pe Google, news agregators și online curation.
 

Deși la nivel local redacțiile reușesc cu greu să țină pasul cu evoluțiile tehnologice, jurnaliștii prezenți la training au apreciat că informațiile primite în timpul seminarelor îi vor ajuta în dezvoltarea profesională, unii dintrei ei inițiind proiecte online separat de munca din redacție.
 

„O primă veste, din partea mea, ar fi că am purces la excomunicarea câtorva pseudo-prieteni de pe FB, pentru a putea transforma platforma asta, cât mai curand posibil, într-un instrument de lucru, și nu de pierdere a timpului. De asemenea, am mai experiementat un pic pe Twitter. Având experiența FB, acolo voi avea grija să nu îmi parazitez timpul și să-mi selectez cu mai mare atenție sursele. Pe scurt, am avut treabă! Și, înca o dată, un "mulțumesc" din toată inima adresat AJO pentru trainingul în sine, care a fost, pentru mine, ca un restart necesar în abordarea profesionala a tot ce înseamna Social Media”, Dana Balan Bâlu, TVR Iași.

Întrebați care sunt cele mai relevante trei lucruri pe care le-au învățat la training, jurnaliștii au răspuns:


"Internetul nu se rezumă doar la Yahoo.com, Google și link-urile unor ziare, televiziuni."
 

"Noutățile social media, partea de interacțiune cu publicul, în contextul în care fiecare dintre cei doi: jurnalist/consumator de presă își dorește mai mult de la celălalt, în fiecare zi."
 

"Social media este un must în meseria noastră."

„Prin acest training ne-am propus să oferim jurnaliștilor din regiunea de Nord –Est posibilitatea să se informeze cu privire la evoluția jurnalismului în contextul avansului tehnologic și al social media. Nu credem că platformele sociale trebuie privite ca un dușman al jurnalismului, ci trebuie folosite de jurnaliști pentru a-și face mai bine meseria. Din păcate,  din cauza concedierilor  din instituțiile de presă, un jurnalist face acum munca a doi sau trei oameni, fiind nevoit să învețe să înregistreze, să facă fotografii, să scrie textul și, eventual, să încarce materialul în online. Pe lîngă partea de pregătire profesională, ne-am dorit ca acest training să le ofere jurnaliștilor din diferite orașe posibilitatea să se cunoască și să colaboreze pe viitor în proiecte independente”, susține echipa de conducere a AJO.

“Acest proiect este finanțat, în parte, printr-un Grant al Ambasadei SUA la București. Opiniile, concluziile, recomandările etc. din cadrul acestui proiect sunt ale autorilor și nu reflectă în mod necesar pe cele ale Departamentului de Stat al SUA.”

   
   
parteneri si sponsori

   
   
acasa   |   acasa   |   info   |   echipa   |   tips   |   proiecte    |   contact copyright © 20011 | AJO - Asociatia pentru jurnalism si online media